Hallo,
We willen je graag informeren over een belangrijk bericht wat grote impact heeft op de security van je ICT omgeving. Hierbij is actie zeker nodig, we vragen je dan ook om het onderstaande te lezen zodat we je vanuit Fourtop ICT zo goed mogelijk kunnen helpen.
Er zijn kritische kwetsbaarheden bekend gemaakt in de Ivanti Connect Secure Client en Pulse Secure Gateways. (NCSC-2024-0011). Jullie maken gebruik van deze producten om een VPN-verbinding op te zetten. In verband met deze kwetsbaarheid, waar nog GEEN patch/oplossing voor beschikbaar is, hebben wij besloten om de huidige oplossing vóór vrijdag 19 januari volledig uit te faseren.
Na 19 januari kan er dus GEEN VPN verbinding gemaakt worden door middel van de Ivanti Connect Secure Client.
Dit houdt in dat de VPN verbinding op een andere manier opgezet moet worden. Wij zullen dit doen door middel van FortiVPN. Wij zijn bij Fourtop ICT op dit moment druk bezig om alle configuraties hiervoor klaar te zetten. Wij zullen komende week de installatie van FortiVPN-client bij iedereen uitrollen.
Er zal een pop-up melding verschijnen om de installatie uit te voeren.
Bij deze het dringende verzoek om deze installatie zo snel mogelijk uit te voeren door op "Doorgaan/Continue" te klikken:
Wanneer de installatie is voltooid, zal er een snelkoppeling geplaatst worden op het bureaublad:
Een VPN-Verbinding opzetten kan vervolgens door de FortiClient te openen, en te klikken op "SAML Login":
Indien er om een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd wordt, dan kun je inloggen met uw eigen (zakelijke) e-mailadres en wachtwoord.
Heb je vragen of wil je een specifieke datum afstemmen voor de omzetting? Stuur dan een berichtje naar servicedesk@fourtop.nl.
Wij zullen dan zo snel mogelijk contact opnemen en je helpen. Bedankt!
Waar we goed in zijn
Duidelijk in de omgang
Wij staan voor je klaar
De Noordkade 16
3341 SZ Hendrik-Ido-Ambacht
085 482 60 00
servicedesk@fourtop.nl
BTW: NL819433032B01
KvK: 24435998
Copyright © 2022 Fourtop BV, Inc. Alle rechten voorbehouden.