Blogs

Binnenkijken bij Fourtop ICT – Beheer

Voor onze tweede gastblog waarbij we een inkijkje geven in hoe het er echt aan toe gaat binnen Fourtop ICT en onze verschillende ICT afdelingen spreken we collega Senior System Engineer Joey Meijer over de Beheer afdeling. Het team houdt de digitale werkomgevingen van onze klanten dagelijks proactief in de gaten en beveiligd. Het draait om zorgeloos werken waarbij we problemen voor willen zijn, maar ook bij acute vragen staan ze van de Beheer afdeling klaar om ervoor te zorgen dat er zonder verstoringen gewerkt kan blijven worden.

Binnenkijken bij Fourtop ICT – Beheer | Blog Fourtop ICT

Zorgeloos werken dankzij goed beheer

“Onze afdeling zorgt voor continuïteit van de systemen bij onze klanten. Bij onderdelen waarvan je nu nog niks merkt, maar waarbij problemen later wel eventueel kunnen voorkomen zijn wij er om het vooraf al te verhelpen. We monitoren hierbij alles op de achtergrond en ook zodra er problemen ontstaan lossen we het op. Uit het team van vier personen is mijn rol als Senior ICT Beheerder wel iets anders vergeleken met de rest, ik houd me meer bezig met de Level III vragen waar wat meer acute hulp voor nodig is en je zou deze werkzaamheden zelfs wat los kunnen zien van de Beheer afdeling. Hiernaast begeleid ik ook een collega die de wat meer standaard beheer taken overneemt die regelmatig terugkomen zoals monitoring, PRTG en het vervangen van certificaten.”

 

Een fijne samenwerking met collega's

“Het is een technische functie bij beheer op de achtergrond om alles voor te blijven, maar bij werkplekbeheer is het ook belangrijk om communicatief vaardig te zijn. Dit is vooral te merken bij het sturen van wekelijkse rapportages van tickets of bij bijvoorbeeld verouderde software op computers waardoor er contact opgenomen wordt met gebruikers. Wij zien vooraf iets en als het niet al bij automatische updates verholpen kan worden, vragen we of we het mogen oplossen.

We hebben als ICT Beheerders veel contact met elkaar, maar ook zeker veel met collega’s van andere afdelingen. De samenwerking is goed en de lijntjes zijn kort met iedereen. Het is hierbij handig dat ik vaak op kantoor werk, dan hoor je ook veel van elkaar. Voor de Level III werkzaamheden overleg ik ook veel met collega’s van de Projecten afdeling of van de Servicedesk, de bedoeling is natuurlijk om vragen vanuit de klant zo snel mogelijk op te lossen en te helpen waar het kan. Het is heel fijn om te zien hoe iedereen bij Fourtop ICT er voor elkaar is, als er iets is kun je elkaar altijd helpen.”

 

Flexibel en dynamisch Beheer

“Mijn functie is enorm divers, geen enkele dag is hetzelfde. We hebben naast het dagelijkse werk en de routine beheeravonden elke eerste dinsdag van de maand (om grotere updates buiten werktijden voor klanten door te voeren) ook weleens te maken met andere uitdagingen buiten werktijd. Ook dan sta je klaar voor klanten, ik ben graag flexibel voor klanten of collega’s als het probleem daarmee wordt opgelost. Je komt echt alles tegen; dingen die niet goed werken, stukje cloud, stukje machine, stukje netwerk. Dat vind ik het allerleukste aan mijn werk, geen enkele dag is saai. Elke dag heeft wel een uitdaging en het werk is heel dynamisch. Ook vind ik dat je bij Fourtop ICT vrij bent om jezelf te ontwikkelen en om je eigen mogelijkheden en oplossingen te zoeken.”

Joey Meijer | Binnenkijken bij Fourtop ICT – Beheer | Blog Fourtop ICT

Joey Meijer | Senior ICT Beheerder

"Teamwork makes the dream work!”

Inschrijven per email