Voor onze vierde gastblog over Fourtop ICT en de verschillende ICT afdelingen spreken we over een vaker besproken onderwerp, namelijk Business Process Development en ICT ontwikkelingen. We helpen met innovatieve ICT oplossingen om je processen te verbeteren, zodat je als organisatie kunt blijven ontwikkelen en onderscheiden. Met behulp van de mogelijkheden van het Microsoft Power Platform kun je de bedrijfsprocessen automatiseren, overzichtelijker en visueler maken en kun je de focus meer leggen op waardevolle strategische kansen in de markt. Collega Staffan Nelemans, Cloud Architect, vertelt hier als expert graag meer over.
BPD en ICT ontwikkelingen
“We merken dat er in de markt veel behoefte is aan Business Process Development waardoor er slimmer en efficiënter gewerkt kan worden. Klanten weten Fourtop ICT wel te vinden voor technische vragen, maar we zien ook steeds meer functionele vragen met betrekking tot het gebruik van het Microsoft365 platform. Ze willen veel en tijdens het interactieve proces ga je echt samen zitten om te kijken wat er nodig is binnen de organisatie. Het kan daardoor een wat langer proces zijn en ook na afronding van een product is het nog niet klaar. Juist dan krijg je beheer vragen of wensen voor extra toevoegingen. Doordat je nog constant aan het schaven bent bij oudere projecten, is het soms lastig om nieuwe op te pakken. Met een extra Business Process Development collega zou dit al makkelijker gaan.
Met Business Process Development optimaliseren we je digitale werkomgeving, we zijn hiermee van toegevoegde waarde voor organisaties. We bouwen dingen voor klanten waar ze echt iets aan hebben. En we zijn hiermee ook nog eens snel van toegevoegde waarde, we kunnen gelijk hoogwaardige producten maken met makkelijke tooling waarmee een klant direct geholpen wordt. Het is leuk om te zien hoe je een organisatie helpt met vooruitgang.
De doorlooptijd van een gemiddeld project is ongeveer 40 uur, wat gelijk staat aan rond de drie tot vier weken voordat een product van dag één tot het eindresultaat af is. Na de opstartfase en het inventariseren van wensen kost het bouwen van de infrastructuur vaak rond de drie dagen tot er iets staat en hierna ga je testen, krijg je terugkoppeling en bespreek je alle details in meetings. Als het product af is komen de additionele vragen waardoor een project langer kan duren dan gemiddeld, maar je kunt dus al snel een mooi product hebben. Inmiddels hebben we al veel mooie projecten afgerond.”
De samenwerking en klaar voor een mooie toekomst
“Naast extern is er ook veel ontwikkeling geweest op het gebied van automatiseren en optimaliseren binnen Fourtop ICT. Rond de vier tot acht uur per week probeer ik hier wel tijd voor vrij te maken, maar als het druk is voor klanten schiet dit er weleens bij in. Intern hebben we inmiddels al veel impact gemaakt met bijvoorbeeld ons eigen SharePoint intranet, de integraties tussen verschillende pakketten, de declaraties app, de overuren app, het makkelijk kunnen aftekenen van afleverbonnen voor onze Inkoop afdeling en met onze eigen Cloudine app waar veel klanten blij van zullen worden. We proberen processen efficiënter en leuker te maken, positief om te zien dat dit lukt. Er moet hierbij veel geschakeld worden tussen de verschillende afdelingen, gelukkig is er een goede samenwerking binnen Fourtop ICT.
Het leukste aan mijn werk is het puzzelen en het kunnen automatiseren van bepaalde zaken, het oprecht leuker en makkelijker maken van werk voor iemand. Je moet de klanten begrijpen om goed advies te kunnen geven, hierbij zie je veel verschillende processen bij meerdere organisaties. Steeds krijg je een kijkje in de keuken van klanten om te zien hoe zij zaken voor elkaar krijgen en deze kennis kun je weer meenemen naar andere klanten.
Soms is een oplossing dus voor meerdere klanten van toepassing, handig om een stuk standaardisatie te kunnen hergebruiken bij meerdere organisaties. Een lunch georganiseerd vanuit Fourtop ICT waarbij klanten met elkaar kunnen praten zou bijvoorbeeld van goede toegevoegde waarde zijn, klanten kunnen onderling met elkaar praten en overleggen hoe zaken beter kunnen. Als een probleem en een oplossing breder inzetbaar zijn kun je meerdere organisaties tegelijk helpen, ook dat maakt werken weer efficiënter.
Business Process Development is de toekomst, het maakt uitdagingen makkelijker en het is wat een organisatie verder brengt. Binnen Fourtop ICT moeten we er dan ook klaar voor zijn om dit te kunnen blijven faciliteren. Er zijn nog heel veel organisaties die geholpen kunnen worden met mooie procesverbeteringen, met onze kennis en ervaring kunnen we veel voor ze betekenen en voor elkaar krijgen.”
Staffan Nelemans | Cloud Architect
"Werken bij Fourtop is zeer gevarieerd. Elke dag zijn er andere uitdagingen die je kan aanpakken. Geen dag is hetzelfde!”